Hop til hovedindholdet

Viborg Kommune logo

Fundraisingworkshop for Kulturlederforums medlemmer og medarbejdere


Dato og tid

Fredag d. 9. maj 2025 kl. 08:30 til 12:30

Tilmeldingsfrist

Mandag d. 5. maj 2025 kl. 23:55

Sted

Multisalen, Viborg Rådhus, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg Multisalen, Viborg Rådhus
Prinsens Alle 5
8800 Viborg

Fundraisingworkshop for Kulturlederforums medlemmer og medarbejdere


Arrangementsbeskrivelse

 
Den 9. maj stiller vi skarp på fundraising med en workshop specielt designet for Kulturlederforums medlemmer og medarbejdere
 
Fundraising er en kompleks og udfordrende proces, der kræver både strategisk tænkning og kreativitet. Det handler om at identificere potentielle støtteydere, udvikle overbevisende ansøgninger og opbygge gode relationer til fondene. At fundraise kan være lidt af en kunst, hvor man skal balancere mellem at forstå støtteydernes prioriteter og samtidig præsentere sine egne projekter på en måde, der vækker interesse og engagement. Med de rette værktøjer og teknikker kan man opnå succes og forhåbentlig sikre den nødvendige økonomiske støtte til sine projekter.
 
Formålet med workshoppen er at styrke deltagernes kompetencer inden for fundraising og give dem en forståelse af forskellige metoder og strategier, der kan anvendes for at tiltrække finansiering til projekter.
 
Workshoppen vil bestå af oplæg og dialog/erfaringsudveksling med deltagerne. 
 
Der vil være mulighed for at fremsende spørgsmål før workshoppen, som I ønsker belyst og besvaret. Eventuelle spørgsmål sendes til Mette Lorentzen på m3l@viborg.dk senest mandag den 5. maj 2025.
 
Program
8.30 - 9.00 Ankomst og morgenmad
9.00 - 12.00
Velkomst og introduktion med fokus på hvorfor og hvordan der arbejdes med fundraising blandt deltagerne, herunder en kort navnerunde.
 
Gennemgang af fundraising i 2025, inkl. trends, udviklingstendenser, hvordan en fond tænker, og planlægning af fundraising. Oplæg fra en fond.
 
Præsentation af case fra Viborg Kommune, ansøgningsstruktur, afslagsbegrundelser, lobbyarbejde m.m.
 
Gennemgang af kernefortællingen, fondsgennemgang og udvalgte cases samt relevante værktøjer.
 
Spørgsmål og afslutning
12.00 - 12.30 Frokost (sandwich)
 
Workshoppen leveres af Rasmus Munch fra Fundraiseren.
 
Udbytte ved deltagelse
  • Opdateret viden om støttemuligheder og hvordan du finder dem
  • Nyeste analyser og indsigt i det danske fondsmarked
  • Indsigt i udviklingstendenser og fremtidige indsatsområder
  • Indblik i hvordan støtteyder tænker og prioriterer ansøgninger
  • Værktøjer til skarp, praktisk og målrettet fundraising
  • Inspiration til organisering og professionalisering af fundraising
  • 3 måneders gratis adgang til DK's største fondsdatabase, fonde.dk
  • Mulighed for at købe Håndbog i fundraising til en god pris (200 kr.)

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

Kultur & Udvikling - Mette Lorentzen
Tlf: +45 23277964
m3l@viborg.dk

Kontaktinformation til arrangør

Kultur & Udvikling - Mette Lorentzen
Tlf: +45 23277964
m3l@viborg.dk